26 Temmuz 2013 Cuma

Stoker-Lanetli Kan (2013)

Stoker benden 9/10 puan aldı. İlk sahnesinden başlayan şiirsel anlatım ve artan merak duygusu beni filme bağlayan en önemli etkenlerden oldu. Başroldeki Mia Wasikowska'yı daha önce 2011 yapımı Jane Eyre'deki etkileyici performansıyla çok beğenmiştim, 2012 yapımı Lawless'da görünce sevinmiştim, bu filmdeki rolüne o kadar çok yakışmış ki bu rolde ondan başka bir oyuncu düşünemiyorum. Yönetmen Chan Wook-Park'ı ilk Old Boy (2003)' filmiyle tanımıştım. Çok enteresan, sanatsal ama bir o kadar da rahatsız edici bir filmdi. Stoker yine çok enteresan, sanatsal ama rahatsız edicilik boyutu o kadar ön planda değil. Sahnelerdeki vurgulamalar, kameranın odaklandığı ayrıntılar, müzikler, casting harikulade. Nicole Kidman ve Matthew Goode da rolleriyle bütünleşmede Wasikowska'dan aşağı kalmıyorlar. Filmin ait olduğu janrları en yakından uzağa doğru sıralarsak; gerilim>gizem>dram şeklinde olduğu söylenebilir. Birbirine benzer çok fazla filmin üst üste geldiği bir dönemde Stoker gibi çok ilginç bir hikayeyi yazan, aslında oyunculuğu ile tanınan, Prison Break dizisinin başrolü Wenworth Miller'a binlerce teşekkür. Bu ilk senaristliğiymiş, dileğim buna devam etmesi. Farklı ama kaliteli filmlerden hoşlanan, sinema meraklısı herkese gözüm kapalı tavsiye ederim. İyi seyirler...





1 yorum:

  1. merhaba, tavsiyene uyup dün akşam filmi izledim.
    film hakkında şunları diyebilirim;
    yönetmenin etkinliği
    müzikler
    kamera açılarında ki başarı
    dram, gerilim psikolojisine ait detaylar
    uzakdoğu sineması'nın farkı kendini göstermiş

    YanıtlaSil