7 Aralık 2013 Cumartesi

White House Down-Beyaz Saray Düştü (2013)


Yönetmen: Roland Emmerich
Senaryo: James Vanderbilt
Oyuncular: Channing Tatum, Jamie Foxx, Maggie Gyllenhaal, Jason Clarke, Richard Jenkins, James Woods, Joey King
Tür: Aksiyon
Süre: 131 dk
IMDB puanı:6.3/10
Rotten tomatoes puanı: Eleştirmenler %50, İzleyiciler %64

White House Down-Beyaz Saray Düştü (2013) filmine 7.2/10 puan veriyorum. Beyaz Saray'ı istila ederek Amerikan Başkanı'nı ele geçirmeye çalışan teröristleri konu alan çok benzer bir konuya sahip "Olympus Has Fallen" filmini daha önce blogumda değerlendirmiş ve ona 7/10 puan vermiştim. O da nefes nefese, heyecanla izlenen bir filmdi fakat "Tanrı Amerikan Birleşik Devletleri'ni Korusun" propagandasını fazla fazla yapması ve kendini biraz fazla ciddiye almasına rağmen hikaye anlamında eksiklikleri olması nedeniyle benim gözümde "White House Down" (WHD) onun önüne geçti bile. WHD'nin güzelliği bütün aksiyonun ortasında güldürebilen, kendini fazla ciddiye almayan, esprili bir film olması galiba. 


Yönetmen Roland Emmrich'i daha önce eleştirmenler tarafından çok yüksek puan almayan fakat yüksek gişe hasılatı yapan filmleri yönetmesiyle tanıyoruz. (Independence Day-(1996), Godzilla-(1998), The Patriot-(2000), The Day After Tomorrow-(2004), 2012-(2009)). 


Başrollerde Channing Tatum ve Jamie Foxx var. Jamie Foxx zaten "Jamie Foxx" onun ne kadar başarılı bir oyuncu olduğunu anlatmaya gerek yok... 




Channing Tatum 'u biraz vurgulamak gerekiyor. Gençlik filmlerine, drama, romantizme, komediye (Step Up (2008), Side Effects (2013), The Vow (2012), 21 Jump Street (2012)) yakıştığı kadar oyunculuğu ve dış görünümü aksiyon filmine de çok yakışmış. Benzer anlamda her tür filme gerek oyunculuğu gerek sempatik görüntüsüyle uyan ve çok hayran olduğum Tom Cruise'un yeni jenerasyon versiyonu diyebiliriz diye düşünüyorum. Henüz ülkemizde çok geniş bir hayran kitlesi olduğunu sanmıyorum fakat özellikle A.B.D.'e genç kızların onun için çıldırdığı bir gerçek. 




Başrollerin ve Cale (Tatum)'in kızı Emily rolündeki Joey King'in, terörist başı Jason Clarke'ın diğer yardımcı oyuncular olan Richard Jenkins, James Woods'un rollere seçilmiş olmalarından çok keyif aldım ve uygun buldum. 






Fakat Homeland dizisinin başrolündeki CIA ajanı Carrie Mathison'ı canlandıran Claire Danes sayesinde hiç görmediğim fakat bir dizi kahramanı olmasına rağmen gerçekte varolduğuna beni inandıran bir CIA ajan arkadaşım varken WHD'da CIA ajanı rolündeki Maggie Gyllenhaal bana hiç inandırıcı gelmedi, o halkada çok ciddi zayıflık olduğunu düşünüyorum.


Filmin genel akışına gelirsek; son sahnesine kadar hikayede halen tam da açıklığa kavuşmamış fakat mantıklı bir biçimde nihayete bağlanan büklümler olması bu tarz aksiyonlarda çok sıkça olmadığı için insanı şaşırtıyor ve şık duruyor.


Bittikten sonra insanı düşündüren, kişiye birşeyler öğreten kulvarda olmadığı tabii ki çok açık olan bu film biraz kafa dağıtmak isteyen, heyecanlı bir aksiyon izlemekten keyif alacak seyircilere önerilir. İyi seyirler...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder